CEVAP
Elbette yanlıştır ve mezhepsizliktir. Kur’andan, Sünnetten kendi anladığını din sanmak çok tehlikelidir. (Şu mezhebin şu hükmü isabetlidir) diyerek farklı bir yol tutmak da mezhepsizlik olur. Mesela, tertibe riayet etmezse, Şâfiî’ye göre abdesti sahih olmaz. Muvalata uymazsa veya başın tamamını mesh etmezse Mâlikî’ye göre abdesti olmaz. Bir mezhepsiz, (Kadına dokununca Hanefî’de abdest bozulmaz, kan akınca da diğer üç mezhepte bozulmaz) diyerek, kadına dokunduğu ve bir yeri kanadığı hâlde, yeniden abdeste gerek olmadığını söylemişti. Hâlbuki böyle abdestle namaz kılınmaz. İmam arkasında Fatiha okumazsa, Şâfiî’de farzı terk etmiş olur, okursa, bu sefer de Hanefi’de vacibi terk etmiş olur. Böyle mezhepsizce kılınan namaz da sahih olmaz. Bir hak mezhebe göre yazılmayan kitaplara, ilmihâllere ve konuşanlara asla itibar edilmemelidir.
İslam’da kelimesi hiç kullanılmaz sanılmamalı. Aşağıdaki cümlelerde olduğu gibi kullanmakta bir mahzur yoktur:
(İslam’da böyle bir şey yoktur), (İslam’da bid’at çıkarmak büyük günahtır), (İslam bilgileri din ve fen bilgileri diye ikiye ayrılır. İslam’da fen bilgilerin önemi büyüktür), (İslam’da ilk kitap yazan hazret-i Ali’dir), (İslam’da ilk fitneyi çıkaran bir Yahudi dönmesidir), (Allahü teâlâ İslam’da ağaran saç ve sakala azap etmez), (İslam’da birbirine yardım edenlere, Allahü teâlâ rahmet eder), (Mezhepsizlik yapana İslam’da itibar edilmez), (Eshab-ı kiramın İslam’da yaptıkları hizmetler büyüktür), (İslam’da birlik isteyenlerin, bid’at mezhepleri bir araya getirmeleri değil, Ehl-i sünnet vel-cemaat yolunda birleşmeleri lazımdır), (İslam’da poligamı nedir?), (İslam’da, sadakat esastır.)
İslam’da demek